lördag 24 februari 2018

Mysko

Jag har börjat så fröer till min kommande kryddträdgård, eftersom många av dem har lång groningstid. Getruta, till exempel, ska enligt texten på påsen ta en till tre månader på sig. så döm om min förvåning när det stack upp något grönt ur jorden redan i går, tre dagar efter sådd.

Jag tänkte att jag kanske råkat få ner ett frö av annat slag i krukan, det är lätt hänt. Men idag ser det ut så här:


Antingen (men det tror jag inte) har jag satt etiketterna fel, eller struntar de små busfröna helt och hållet i sin arbetsbeskrivning.

Nu hoppas jag bara att de inte växer så fort att de blir för stora innan det går att sätta ut dem. Så kallt som det är nu, känns det som att vintern kan bli lång. Men det kan svänga fort och i Skåne är det redan meteorologisk vår, läste jag härom dagen. I värsta fall får jag väl så en omgång till.

Inga kommentarer: