tisdag 20 februari 2018

Omskolning

Idag har det blivit lite odlingsjobb. Först sådde jag tomater och en del annat. En del av tomatfröerna var bra gamla, det ska bli spännande att se om de gror.

Två av minirosorna jag sådde tidigare har blivit stora nog för omplantering. Det känns så häftigt att odla rosor från frön!


Paprikorna har grott väldigt ojämnt, men än är det inte för sent för resten att komma upp. En av de som kommit långt nog för omskolning kom från egna frön. Det är också lite kul.


Jag brukar ha sådana besvär med sorgmyggor som äter upp rötterna på mina småplantor, men i år har jag nästan inte sett en enda. Det är väldigt skönt.








3 kommentarer:

Cecilia sa...

Det är verkligen fina vårtecken, det där!

AnJa sa...

Visst är det härligt när allt börjar titta upp! Här måste jag hålla i mig några veckor till. Längtar! Har i alla fall börjat med krukgurka och salladsblandning att använda innan utesäsongen börjar.

AnJa sa...

Ja nu kommer man att vara avundsjuk på er som bor söderut några månader :-).