söndag 12 april 2020

Glad Påsk

Det  är verkligen en märklig påsk i år. Heliga Hjärtas Kloster har klokt nog stängt för gäster och sedan några veckor är alla offentliga mässor inom Katolska kyrkan i Sverige inställda. Resa bör man ju inte göra och jag vill varken riskera att smitta eller att smittas. Så jag får fira påsk i sällskap med mig själv och försöker göra det bästa av situationen.

I dag blev det frukost, med fin dukning, några prinskorvar och till och med ett brunt ägg.



Och i världens gulligaste porslinsägg, som jag fått av mamma och pappa någon gång för lange sedan, ligger några ljuvliga marsipanägg med nougat från Anthon Berg.


'
Hoppas ni har det bra, hur ni nu än firar påsk!

2 kommentarer:

fale artut sa...

Glad påsk, så fint du har det!

AnJa sa...

Nu blev det glad valborg istället! Jag har inte kommit mig ut på datorn på länge. Gäller att komma sig för! Ha en fin helg!