söndag 18 augusti 2019

Sorg i grönsakslandet

Jag brukar ha så mycket squash, men i år är det något som äter på plantorna och det blir inte mycket över till mig. Jag har inte mer sniglar än vanligt, så jag funderar på om gråsuggorna eller tvestjärtarna kan var de skyldiga. Dem är det ovanligt gott om och de syns i stora skaror kring plantorna.


Vad som hänt med ärtorna förstår jag inte alls. Det brukar aldrig vara några problem med dem, men i år ser det ut så här.


Det är inte ens värt att skörda för att äta. Det lilla som blir får mogna till utsäde. Undantaget är de stora gråärterna, där verkar det bli en del.


3 kommentarer:

fale artut sa...

Det där ser inte alls bra ut, fy så trist.
Undrar vad det kan vara?

AnJa sa...

Ja det är tråkigt när det inte går som man vill. Speciellt när man har lyckats tidigare!

KataM sa...

AnJa: Jag tänker tvärt om. :-) Tur att jag lyckats tidigare, annars hade jag nog trott att det var jag som var oduglig, och så hade jag kanske aldrig provat igen.