måndag 14 oktober 2019

Höst

Det blev ett långt uppehåll. Och jag kan inte skylla på handen. Den är inte helt bra än, men skriva har jag kunnat länge. Tror att det är en kombination av att jag tappade styrfarten och att jag inte riktigt haft lust att blogga. Vi får väl se hur det blir framöver.

Hösten är här och det mesta av odlandet är avslutat. Idag har jag klippt ned mina physalis, efter att ha fått bara fyra, fem mogna frukter. Jag som brukar frysa en en massa! Men jag minns att jag var trött i våras och var sen med att plantera ut både dem, tomaterna och paprikorna. Nu har jag alltså lärt mig att de två senare kan ge bra skörd ändå, men physalisen måste man vara snabb med.


Odlingarna har överhuvudtaget levererat ojämnt i år. Massor med tomat och paprika har jag fått, men annars har det varit dåligt, så torken har jag inte alls behövt använda, det jag inte ätit färskt har fått plats i frysen. Lite morötter och några små ynkliga rödbetor samt ett antal riktigt stora och fina purjolökar står kvar på plats. Det är ingen frost i sikte, så det är ingen fara med dem.

1 kommentar:

AnJa sa...

Välkommen tillbaka till bloggträsket! Så roligt att höra av dig igen. Jag har samma "bloggtorka" här men hoppas att lusten kommer tillbaka. Och jag hoppas verkligen att du fortsätter att förse oss med dina fina inlägg! Kram!