torsdag 24 oktober 2019

Sen brittsommar

Brittsommaren ska ju infalla runt Birgittadagen. Då var det kallt, men idag har det varit sexton grader varmt så jag har varit ute i trädgården en bra stund på eftermiddagen. Jag har kapat grenar, räfsat löv och ryckt upp lite annat. I min största rishög hittade jag ett spännande hål. Jag undrar vem som bor här.


Jag hade tänkt elda upp högen under vintern, men nu får jag nog vara lite försiktig och lämna den här delen av högen orörd.

I morgon verkar också bli en skön dag, men sedan ser temperaturen ut att sjunka. Kanske dags att byta däck på bilen...

1 kommentar:

AnJa sa...

Här har vi vinter sedan några veckor. Blev inte mycket trattkantareller i år. Nu är det plötsligt kring nollan och regnar. Lokaltrafiken inställd. Ser att även södra sverige har haft mycket problem med ishalka.