fredag 22 november 2019

Vardagslyx

Man bör inte onödigtvis ha saker som används dagligen som orsakar irritation, det är en princip jag har. Därför har jag nu tagit julklappspengar från förra julen och köpt en salt- och en pepparkvarn. De gamla fick jag som premie när jag köpte nytt bläck till skrivaren för några år sedan, och det var nog inte av bästa kvalitet direkt.

Nu letade jag tester och andra omdömen på nätet och kom fram till att det nog var ett par Peugeot-kvarnar av modellen Paris jag skulle satsa på. Sedan surfade jag runt efter bra priser och hade en otrolig tur. Den jätteläckra rödlackerade kvarnen som jag gärna vill ha, fanns som saltkvarn i en hög variant med 59% rabatt! Pepparkvarnen fick bli en lägre svart till normalpris. Rött och svart är så snyggt ihop!

De är testade och nog är det skillnad alltid.


2 kommentarer:

fale artut sa...

Snyggt och brukbart, tidlöst!

Anja sa...

Oj vilka vackra! Jodå, du såg rätt. Det är en psalmodikon vi har på väggen :-).