måndag 26 februari 2018

Attans bananer!

Grrr, jag har stickat fel på sjalen. Fel antal varv mellan raderna av puffiga prickar, vilket dels innebär att avstånden mellan raderna inte är lika breda, dels att prickarna inte ligger växelvis på det sätt de ska.

Typiskt nog är det mot slutet av sjalen där varven hunnit bli långa. Jag tror faktiskt inte att jag orkar bry mig om att repa upp. Det är ju inge världskatastrof, precis. Men retfull är det!


(Det positiva är att nu lärde jag mig att man kan rita och skriva i bilder. Det borde jag väl fattat tidigare, men jag har aldrig känt behovet och därför har jag inte heller letat efter funktionen.)

1 kommentar:

Cecilia sa...

Som alltid, du ser det nu och eventuellt senare. En van stickare kanske ser utan att du nämner det och resten av världen kommer säga "Oh, en sådan otroligt vacker sjal!" Så det är nog till sist en fråga mellan dig och dig själv! Och jag skulle låtit det vara...
Härliga färger!