fredag 20 mars 2020

Bäst när det gäller!

Grannen som lovat handla hos mig är själv sjuk och innan jag bad någon annan, tog jag en rövare i går och ringde till handlaren i grannbyn för att fråga om de kunde köra hem lite varor till mig. Visst kunde de det! Fast klockan var över fem kunde de leverera samma dag. Sedan väntade jag ändå över natten, eftersom en sak jag ville ha var slut men skulle komma in idag.

Nu är det levererat och inte tog de betalt för tjänsten heller, visade det sig när jag tittade på kvittot.



Senare i går kväll hörde jag av mig till en kusin i Stockholm för att höra hur det var. De mådde bra men höll sig isolerade. Nu skulle hon göra en matbeställning för att kunna få en leverans NÄSTA helg. Över en veckas leveranstid, alltså.

Normalt sett får man vara beredd på sämre service när man bor på landet, men när det verkligen gäller vinner vischan, verkar det som.

2 kommentarer:

fale artut sa...

Underbart!! Krya på dig!

AnJa sa...

Så skönt! Hoppas du kryar på dig snart. Hörde på radion idag att någon försökt beställa varor från coop på nätet och nästa möjliga leverans var om 1,5 veckor...