torsdag 19 mars 2020

Papperspyssel i coronatider

Jag har varit snuvig i en vecka nu. Förmodligen är det bara en vanlig förkylning, men jag håller mig ändå på hemmaplan så som vi ombeds göra. En snäll granne har hjälpt mig att handla det lilla jag behövt i form av färskvaror, annars klarar jag mig bra.

För att fördriva tiden, har jag ägnat mig åt att göra askar i origami, eftersom jag är i behov av lite smålådor för förvaring. Jag började med att öva mig på en hög gamla räkningar som skulle slängas. En del av de askarna blev faktiskt bra nog att användas.




Sedan övergick jag till obegagnat papper, samt en tapetrulle jag köpt på loppis någon gång men inte gjort något av. Tapeten blev smålådor till mitt nattygsbord. Tänk, så skönt att slippa ha allt i en enda röra!



Därefter tog jag tag i att klä ett par wellpapplådor med tapet. Lådorna var rätt fula och dessutom lite tilltufsade, men perfekta i storlek till mina garderober. Nu ser de bättre ut och är betydligt mer stabila.





Nu ska jag bara bestämma mig för vad jag ska fylla dem med. Det kanske blir lite omstruktureringar i skåpen.



2 kommentarer:

AnJa sa...

Vilket roligt pyssel! Både Gubben min och jag har varit förkylda över en vecka. Kan aldrig tänka mig att det är corona men man skäms ändå när man går runt i affären och handlar... Detta kommer att bli ett elände i Sverige som vi ännu långt har sett vidden av. Det är ruskigt!

KataM sa...

AnJa: Tror inte det är corona jag har heller. Men fyra, fem dagar innan jag blev sjuk träffade jag en bekant som reser mycket i jobbet, bland annat till Italien, så möjligheten finns ju.