tisdag 27 november 2018

Dubbeltid

Min digitala kökstimer har börjat visa tecken på att ge upp andan. Man får trycka och trycka på knapparna för att ställa in den och när det är dags för den att ringa ger den ibland bara ifrån sig ett eller två små pip innan den tystnar.

Så jag bestämde mig för en liten investering. Den här gången ville jag ha en gammal hederlig mekanisk sak och helst lite retroinspirerad. Efter en konsultation med Syster Yster, som jag vänder mig till ibland när jag har svårt att bestämma mig, blev det en som inte bara är snygg, utan som dessutom har två äggklockor i en. Ursmart (ja, ja, jag gillar ordvitsar 😏), tycker jag som ofta passar på att göra flera saker samtidigt när jag ändå står vid spisen.


                                                                 



2 kommentarer:

AnJa sa...

Vilken fiffig sak som man kan ställa in två tider på samtidigt! Smart!

Cecilia sa...

Den är underbar! Vill ha!!!