tisdag 20 november 2018

Hallå där!

Det var länge sedan sist. Axeln är bättre nu, även om det känns om jag är oförsiktig, så nu kan jag nog komma igång med att blogga så smått igen. Som tur är, har jag inte behövt avstå från så mycket annat än just datorn, så jag har inte behövt ha tråkigt.

En sak som jag tog mig an var att sy klart min morgonrock. Jag skrev om tyget jag köpte på min gamla blogg för nästan ett år sedan. Jag började sy frampå vårvintern, men kom till ett läge där jag inte riktigt visste hur jag ville göra. Så då blev den liggande och sedan kom den rekordvarma sommaren, då morgonrockar i plysch inte direkt var något man längtade efter. Men nu är den klar och skön att ta på när temperaturen sjunker allt mer.

Jag är nöjd, även om den inte är som min gamla favoritmorgonrock. Men det fanns inte mycket kvar av luggen på den efter drygt trettiofem års flitigt användande. 



3 kommentarer:

AnJa sa...

Den ser jätteskön och fin ut! Och så smart med ärmarna. Jag retar mig alltid på morgonrockar som har långa vida ärmar så att de blir blöta vad man än gör.

KataM sa...

Håller med, vida ärmar på morgonrockar är ett oskick. Dessutom blir det varmare med muddar, det är inte klokt vad mycket kalluft det kan dra in längs ärmarna annars.

Cecilia sa...

Och köper man en rock är det som omöjligt att få en som är ordentligt lång! Jättefin är den och precis vad som behövs!