torsdag 29 november 2018

Till fåglarnas fromma

Nu är det fågelmatningstider igen. Jag brukar skicka efter lite från Vivara då och då, de har en del saker jag inte hittar på Granngården, där jag annars brukar handla sånt.

Nu har jag bunkrat upp med jordnötssmör på burk, några av dem med insekter respektive mjölmask. Det brukar vara populärt. Tre förpackningar energikakor med lite olika innehåll fick det också bli.


Jag köpte också tre nattbon. Jag ser ju hur småfåglarna gärna söker skydd i de tomma fågelholkarna när det är kallt, så de ska nog vara till hjälp för mina flygande små vänner, hoppas jag. Jag har satt dem på planket där klätterhortensian växer, så är det lite skyddat både mot väder och för rovfåglar, med alla kvistar runt omkring.



1 kommentar:

AnJa sa...

Dina fåglar har det lyxigare än våra. Vi håller oss till solrosfrön, jordnötter och talgbollar. Men till jul blir det mycket grissvål :-).