onsdag 28 november 2018

Inget impulsköp, direkt

Det måste vara minst tjugo år sedan jag stötte på en Stokke (numera Varier) knästol på jobbet. Den var galet skön och jag tänkte att en sådan skulle jag bra gärna vilja ha. Men min lägenhet var inte så stor och jag tyckte inte att jag hade plats för den. Med tiden försvann den mer eller mindre ur minnet. Tills jag lärde känna en nyinflyttad familj för något år sedan. De hade en som jag gärna satte mig på när jag var där.

Så när jag bestämde mig för att köpa en för någon vecka sedan, var det inte direkt något impulsköp. De kostar en slant, men som jag har besvär med ryggen tycker jag att det är värt det.

Som tur var fick jag internetstrul och kom inte ut på nätet den dagen jag tänkt beställa den. När problemet löste sig ett par dagar senare hade butiken med bästa priset startat en kampanj där just den stolen ingick. Det sparade jag drygt femhundra kronor på. Ibland är det bra när tekniken bråkar!


2 kommentarer:

Cecilia sa...

Man kan inte anklaga dig för ogenomtänkta köp! Jag köpte min under studietiden, men den ihopfällbara sorten. Inget gung men varierbar. Använder den ibland när det är mycket vid skrivbordet.

AnJa sa...

En sådan hade jag för sisådär 30 år sedan. Fantastisk när man jobbade vid datorn hela dagen. Dock blev det svårt när jag blev höggravid med första grabben. Det blev övervikt :-). Grattis till det fina köpet och till internetstrulet!