fredag 31 maj 2019

Kart

Mina busktomater, Vilma, har stora kart.



Samma sak gäller några av jordgubbarna.


Jordgubbslandet är nygjort för i år, det gamla var pensionsmässigt. Jag har köpt nya plantor av olika sort för att få en så lång säsong som möjligt. Men Zephyr, som jag så gärna ville ha, fick jag ge upp tankarna på. De går att få tag på, men de finns inte härikring och att köpa på nätet blir så dyrt när frakten kommer till.

Jordgubbslandet ligger nära trädgårdslandet, som är nysått. Men hur mycket som kommer att växa där återstår att se, jag bestämde mig för att ta en chans med väl utgångna fröer.





1 kommentar:

AnJa sa...

Dina tomater är mycket större än mina. Förmodligen har de stannat av eftersom kylan i växthuset gjort att jag inte kunnat sätta dem i slutliga krukorna. Hoppas värmen kommer nu mot slutet av veckan. Jordgubbsland vore en dröm att ha! Tänk att gå och plocka mogna solvarma jordgubbar!