söndag 29 april 2018

Nu blir det bildfrossa!

Det finns ett ställe inte så långt härifrån som heter Hagebyhöga Handelsträdgård och Café. Jag åkte dit ibland när jag var nyinflyttad, men så gick de i konkurs och det var stängt rätt länge och därmed glömde jag bort det. Men det har öppnat igen i ny regi, så igår kom jag på att jag kanske skulle ta mig en tur dit.

Eftersom vädret inte inbjöd till trädgårdsarbete, åkte jag dit direkt efter mässan idag, köpte jord och några växter, men började med att ta mig en fika. Just då var jag ensam i caféet, så jag kunde gå omkring och fota som jag ville. Och fotade gjorde jag, för det fanns så mycket som påminde om det gamla släkthuset, som vi inte längre har kvar. 

Mitt kaffe drack jag sittande på platsen precis framför kaminen, varmt och gott i kylan.

Observera särskilt proppskåpet gjort i porslin och med textilisolerade ledningar. 













1 kommentar:

AnJa sa...

Vilket genuint vackert ställe! Där skulle jag trivas!