tisdag 24 april 2018

Nu får bilen bo ute

Idag har jag haft besök av mamma och pappa och fick hjälp att röja lite framför den trasiga vattenledningen i garaget. Framför allt var det två garderober som jag aldrig hade klarat att flytta på själv. Så nu är garaget upp-och-nedvänt och bilen får nöja sig med att stå ute ett tag.


Ledningen har en rejäl spricka. I morgon får jag ringa en rörmokare, så att jag kan få det fixat.


Som jag nämnt tidigare, associerar jag mycket till musik. Nu är det den gamla favoritlågstadiesången om Kalle Kulör som snurrar runt i huvudet. Jag trodde jag skulle hitta den på YouTube, så jag kunde lägga ut en länk. Men den fanns inte där, tråkig nog. Fast texten kan ni ju få i alla fall.

Kalle Kulör han lägger ner rör,
han lägger ner rör och han mokar.
Och ingenting gör
det Kalle Kulör,
att rör går i kringelikrokar.
Nej han klarar opp
både krokar och stopp,
ja Kalle Kulör är en rask en.
Han visslar en stump.
Han lagar vår pump.
Han gör så det rinner i vasken.







1 kommentar:

AnJa sa...

Haha, det där var en alldeles ny sång för mig. Riktigt rolig!