torsdag 4 april 2019

Dag för dag...

...händer det saker i trädgården. Det gäller att ha ögonen öppna, så att man inte missar något.

Ramslöksplantan jag köpte har till min stora glädje både överlevt vintern och växt till. kanske jag till och med vågar ta ett blad eller två.



Den småvuxna irisen jag planterade i höstas och som stod i knopp i söndags blommar nu för fullt.


Årets första violer är inplockade. De växer lite här och där på tomten och verkar sprida sig. De doftar underbart.


Cyklamen har inga blommor, tror att det är en höstcyklamen men är lite osäker. Men bladen är lika vackra som blommorna och den blir också större år efter år.


Och så har en av terrassurnorna fått några penséer som matchar mitt bruna hus.


Förmiddagen var blåsig och kall och jag trodde att det skulle bli en innedag. Men sedan steg temperaturen och på eftermiddagen blev det sexton grader, fast ett tunt molntäcke har legat över oss hela dagen. Så då gick jag ut och skolade om tomater och lite annat. Det var välbehövligt, skulle ha gjorts för flera dagar sedan. Skönt att ha fixat det!














2 kommentarer:

Cecilia sa...

Du ligger nog lite före med alla dessa härliga blommor, så fina! Jag åker till stugan idag med siktet inställt på vårbruk.

AnJa sa...

Fina bilder, fina blommor. 16 grader!!!?? Ljuvligt!