tisdag 30 april 2019

Bra bok

Jag gillar fåglar. Inte så att jag är någon ornitolog, tvärt om är jag ganska dålig på arter och läten. Men fåglar är ofta riktigt smarta, inte minst då kråkfåglarna, som mycket riktigt är min favorit bland fågelfamiljer.

När jag fick syn på den här boken på biblioteket, var det självklart att jag lånade hem den. Jag har bara hunnit läsa första kapitlet än, men den är riktigt bra, både intressant, lättläst och trevligt skriven. Den rekommenderas varmt om man har sina intressen åt det hållet.


1 kommentar:

AnJa sa...

Jag kan inte så många läten. Storspoven, lärkan och några fler. Tittar ofta och länge genom fönstret på småfåglarna på vintern. Älskar koltrasten när de kommer på våren. Och sädesärlan sitter alltid på backspegeln på bilen och tjattrar med sig själv i spegeln. Jag ska hålla utkik efter boken!