onsdag 3 april 2019

Rött och utrensning

Nu blommar min andra amaryllis. Den är mörkare och mer mättad än den andra och har dubbla blommor. Njuter lite extra av den idag, för en kombination av huvudvärk och kallväder gör att jag mest håller mig inomhus.

 

Ett par tomter bort bor en familj med tre barn, två flickor i förskoleåldern och en liten pojke på bara några månader. Vi umgås inte, men brukar prata en stund när vi ses och de förser mig med utlästa tidningar och jag har delat med mig lite av grönsaker. Och så har jag gett dem lite utrensat pysselmaterial för något år sedan. Härom dagen hörde jag av mig för att fråga om de ville ha en del av det jag håller på att rensa ut. I dag var de här och fick mer pysselmaterial, några dockor, ett mjukisdjur och lite annat. Flickorna såg väldigt förtjusta ut. Bra att saker jag inte använder längre kan komma till glädje på annat håll - och mycket roligare att ge till grannbarnen än till ett loppis.

2 kommentarer:

fale artut sa...

Ja, helt perfekt!
Kram !

AnJa sa...

Så fint att kunna återanvänd istället för att slänga.