tisdag 2 oktober 2018

Gryta i gryta

Jag kan vara otroligt velig, men när jag väl bestämt mig för något vill jag helst göra det igår. Så i förmiddags åkte jag in till Vadstena och köpte de där kockumssakerna jag suktade efter. Sedan slank jag in i mataffären och köpte ingredienser till en gryta. Här puttrar kött och en del av grönsakerna...



...och här har jag satt på ånginsatsen för att koka broccolin jag ska äta till. Så praktiskt att bara behöva använda en platta!



När jag stod och torkade händerna, fick jag se hur väl handduken passar till grytorna. Man kan nästan tro att den är gjord för att matcha. Fast den är gammal, äldre än jag, även om den var oanvänd när jag fick den och ytterligare några likadana för några år sedan. Minns jag rätt, har mamma vävt dem en gång i sin ungdom. 



 Jag är väldigt glad åt min gryta. Nu måste jag bara möblera om lite i skåpet, så att jag får in den.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Fin gryta och riktigt fiffigt att ångtillsatsen står ovanpå! Har bara sett sådana som står inuti i grytorna tidigare.

Laila/garntrassel.wordpress.com

AnJa sa...

Så fina! Lyckliga du!