söndag 7 oktober 2018

Småkryp

Jag är ju sugen på att försöka ta kort på insekter, men de har antingen dött eller lagt sig till vila inför vintern vad det verkar. Så då får jag fota de småkryp som finns att tillgå, de där med åtta ben och alldeles för många ögon som jag inte alls gillar. Jo, jag fattar ju att de gör nytta, men de är bra obehagliga. Fast fascinerande. Möjligtvis det slags djur jag är mest kluven till. Jag önskar att de kunde ta till sig de kloka orden om att verka, men inte synas, då skulle jag vara helt okej med dem. Fast det är klart, då skulle jag inte kunna fånga dem heller på bild.



2 kommentarer:

Cecilia sa...

Inte heller så förtjust i spindlar men du har tagit fina kort!

AnJa sa...

Håller med! Tycker inte heller om krypen men när man får gömma sig bakom kameran går det bättre. Fina bilder!