fredag 21 december 2018

Mot ljusare tider

Gott vintersolstånd på er!

Nu blir det inte mörkare, solen vänder i sin bana och vi går mot ljusare tider. Om jag ska vara riktigt ärlig (för det här kan vara farligt att säga 😉) så är jag lite kluven till den här dagen. Visst är det härligt när vårsolen lyser allt längre för varje dag. Men samtidigt älskar jag mörkret, att få äta frukost i stearinljusens sken och att det är kolsvart ute när jag går till sängs. Månaderna runt sommarsolståndet, när man tvingas gå och lägga sig i nästan fullt dagsljus tycker jag är rätt jobbiga, även om de ljusa sommarnätterna kan vara bedövande vackra.

Men än kommer mörkret att vara ett tag och jag vet att när solen börjar klättra så högt på himmelen att jag får sol på hela terrassen mitt på dagen, kommer jag att njuta i fulla drag av det. Det där med att varje årstid har sin charm, det håller jag verkligen med om.


2 kommentarer:

AnJa sa...

Tanken att det vänder nu gör mig varm!

Cecilia sa...

Det är mycket mörker kvar, ännu! Men jag förstår vad du menar, mörkret är lite kravlöst och mysigt!