tisdag 11 december 2018

Synnerligen dålig tajming!

Igår hade jag enligt tradition förberett en egen (fast rätt enkel) trerätters middag att inta framför TV:s sändning från nobelfesten. Jag satte igång redan på förmiddagen med att lägga apelsinskivor i marinad, ta upp kyckling och räkor ur frysen och göra en liten omelett som tillsammans med sagda räkor och en sås skulle utgöra förrätt.

Vid middagstid la internet av! Och som jag inte har någon TV, är det datorn som gäller för min del.

Jag ringde min internetleverantör, där en trevlig tjej guidade mig igenom den mest basala felsökningen, för att sedan konstatera att här behövs en tekniker och så lade hon upp ett ärende. Teknikern skulle höra av sig under dagen, fick jag veta, så jag trodde att det skulle ordna sig. Men så blev det inte. De hade gjort ett servicearbete under natten som innebar ovanligt många felanmälningar just igår, så därför ringde han inte förrän nu på förmiddagen. Då tog det honom mindre än tio minuter att leda mig igenom några ändrade inställningar som löste hela problemet.

Nåja, det är ju ett i-landsproblem och maten blev god i alla fall och intogs framför en  mysig julfilm. Men lite surt var det allt, det måste jag erkänna.

1 kommentar:

AnJa sa...

Rackarns! Själv såg jag trerätters utan att äta till det. Vet inte vem av oss som var mest lycklig?? Danius klädser var ju helt bort i hink! Vilken förskräcklig skapelse!