måndag 31 december 2018

Påfyllnad i garnförrådet

Igår hade jag en god vän på besök. Hon håller på att rensa i sitt garnförråd och hade med sig lite garngodis till mig. Och det var inga dåliga saker, minsann!

250 gram alpackaull från Novita i en underbar vinröd färg.



500 gram blågrönt British Wool från Artesano.



800 gram av Ullcentrums tvåtrådiga i grön-blå-lilla.



Alltihop precis i mina färger och i material jag gillar. Nu är bara frågan vad jag ska sticka. Garnerna från Artesano och Ullcentrum passar väldigt bra ihop. Kanske jag skulle göra en tröja av det första och en kofta av det andra för att kunna kombinera dem? Det tål att funderas på.

Jag önskar er alla ett gott slut och en trevlig kväll! Själv ska jag gå och lägga mig en bra stund före tolvslaget, för jag ska upp tidigt i morgon. Men lite extra god mat ska jag äta innan dess.

3 kommentarer:

fale artut sa...

Gott Nytt År!
Det var en mycket fin garnsamling du har fått.

Cecilia sa...

En sådan god vän med god smak ifråga om både färg och kvalitet!
Här blir det stillsamt med enbart maken och mig och äldsta barnet, känns lagom!
Ett gott nytt år önskar jag dig!

AnJa sa...

Fina garner! God fortsättning!