onsdag 19 december 2018

Praktiska ting

Jag har hittat en ny webbutik, Tidformera, som har massor med bra och praktiska saker. Det som fick mig att klicka på köpknappen var en förvaringsgrej som har massor med användningsområden, bland annat för "Bråtehögar i kök" som det står i beskrivningen. Och en sådan har jag ju haft, precis som de flesta antar jag. Tidningar, pågående bok, miniräknare, anteckningsblock, almanacka, urrivna recept och annat i en salig röra på köksbordet. Det är inget jag trivs med, men det är svårt att undvika. Någonstans måste man ju ha sakerna man håller på med, liksom det man ännu inte hunnit flytta till sin rätta plats.

Nu är allt det där placerat i denna ypperliga grunka vid namn Hurry och plötsligt är bordet rent och fint och väldigt mycket trevligare att sitta vid än förut. Dessutom är den enkel att flytta undan när man inte vill ha något alls där, ett praktiskt handtag att bära i har den.


Det blev lite andra saker också. Som den här som kan bland annat kan fästas med magneter. Jättebra att ha på kylskåpet. Här finns nu pennor, tejp och pappersklämmor.


Jag älskar den här sortens fiffiga förvaringslösningar!


2 kommentarer:

AnJa sa...

Håller med! Sånt är guld att hitta!

Cecilia sa...

Särskilt Hurry.... Så fin och praktisk!