söndag 16 juni 2019

Det var länge sen nu

Efter en stickkträff med en vän i mellandagarna försvann min sticklust helt. Jag förstår det inte, även om jag kan ana bidragande orsaker.

Men i förra veckan var Syster Yster och Kusin Vitamin här på besök ett par dagar och då åkte vi bland annat till Hunnevad Hantverk. Där hittade Syster Yster ett sockgarn med vattenmelonrandning som hon blev väldigt förtjust i och eftersom hon inte stickar sockor själv, lovade jag att göra henne ett par.

Så nu är jag igång igen och det är faktiskt roligt, även om sommaren inte är min bästa sticktid. Men lite hinner man trots trädgårdsarbetet.


(Jo då, jag köpte ett nystan till mig själv också. Och ett med fina äppelfärger, jag behöver fylla på lite i strumplådan. Garnet är Schachenmayr Regia Cotton Color Tutti Frutti II i bomull, polyamid och polyester. Sommartid kan det vara skönt med annat än ull.)

1 kommentar:

AnJa sa...

Fina färger på de sockarna! Till hösten SKA jag börja handarbeta igen......