onsdag 5 juni 2019

Mor Kristins kokböna

Förra året fick jag en påse med kokbönan Mor Kristin av Fale Artut, som jag skrev om här. Nu är några av dem sådda och den första har kommit upp.

Jag får ha dem i kruka ett tag. Sniglarna är väldigt förtjusta i bönor, så de får växa till sig en liten aning innan jag planterar ut dem. Nu är bara frågan var jag ska sätta dem, det börjar bli ont om plats i odlingarna. Nåja, det ska nog ordna sig. I värsta fall får jag väl göra i ordning en ny odlingsyta, det krävs inte så stor plats.




3 kommentarer:

fale artut sa...

Bönor trivs med tomater, om det skiljer mellan olika bönor låter jag vara osagt. Det blir intressant att höra hur det går!

fale artut sa...

Det är en fin duk där bakom också!

KataM sa...

Fale: Duken är jättesnygg och matchar mitt bruna hus perfekt. Köpt på loppis för ett par tior. :-) Tomaterna har jag i krukor, så någon samplantering med bönor funkar inte. Men jag tror jag har hittat en plats, ska bara kolla först så att solen ligger på tillräckligt länge.