tisdag 1 maj 2018

Jag vann!

Jag har aldrig haft tuen på min sida, till skillnad från Syster Yster. Det var hon som hittade silverarmbandet i lekparken när vi var små och fick tillbaka det av polisen när ingen efterfrågade det. Det var hon som hittade en plånbok när vi var på språkresa i England och fick en chokladkartong i hittelön av den tacksamma ägaren. Det var hon som vann en fin skål i tombolan när vi åkte på glasbruksrunda. Jag brukade kalla henne för Alexander Lukas när vi var små. Turligt nog har jag ingen större fallenhet för avund.

Mina vinster var få och av mindre dignitet. Det enda alls värt att minnas, bortsett från vinst-varje-gång-lotterier, är en bag i rätt gräsliga färger (fast stor och bra, det medges) och ett halvt dussin handdukar från 50-talet. Det var inte inne då och jag tyckte de var fruktansvärt fula. Nu tycker jag att de är desto snyggare, men eftersom jag använt dem till fönsterputstrasor och annat så har de fläckar som inte går att få bort.

Massor med utlottningar och några tävlingar har jag deltagit i på nätet, alltid med samma klena resultat. Men nu så, nu har jag äntligen lyckats!

Det var Fale Artut som hade en gissa-prylen-tävling på sin blogg. Mitt svar var att jag inte hade en aning. Men jag var den enda som svarade och som ensam deltagare kan visst till och med jag lyckas. 😉

Det här gjorde (tillsammans med mötet med alpackorna) min dag. En tygkasse sydd av Fale själv kommer jag att få i vinst. Tygkassar är toppen, hemmagjorda saker likaså. Vilken bra början på vårmånaden maj!


2 kommentarer:

fale artut sa...

Det skall bli roligt att sy en kasse till dig!
Hoppas att du blir nöjd.
Kram på dig!!

AnJa sa...

Stort grattis till dig!