torsdag 1 mars 2018

Färdigställd och invig

I går blev sjalen klar, i natt låg den på blockning och idag fick den följa med mig på körövning.

Förutom felet jag berättade om härom dagen, glömde jag att byta färg på det näst näst sista varvet. Men annars har det flutit på bra och det var en roligt stickning. Särskilt gillade jag att få lära mig göra puffiga prickar. Jag har sett dom på bild och inte riktigt fattat hur de var gjorda.


Jag ska nog göra en sjal till någon gång, när jag springer på Det Perfekta Garnet. Men det är också troligt att jag hämtar inspiration till andra plagg, som att lägga in just de puffiga prickarna någonstans.

Färgerna är, som jag nämnt tidigare, kanske inte mina absoluta favoriter, men det blev faktiskt riktigt bra ändå.

2 kommentarer:

fale artut sa...

Men sjalen har ett jättefint mönster, den ser väldigt rolig ut att sticka! Och SKÖN!

AnJa sa...

Så fin den blev! Men varför får jag inte uppdateringar på dina blogginlägg!!! Nu har jag ju missat flera stycken igen. Suck! Måste kolla upp vad det beror på.