måndag 12 mars 2018

Stopp i maskineriet

I förra veckan tog jag tag i tröjan jag stickar, som fick ligga och vänta när jag höll på med sjalen. Trots de tunna stickorna flöt det på bra och i lördags var jag färdig med själva kroppen. Så jag började plocka upp maskor för halsringningen och det var då jag insåg min lilla miss.

Jag är på det stora hela välförsedd med stickor, har alla nummer från 3 till 15 i form av Knit Pro:s tippar och kablar i alla upptänkliga längder. Men tunnare spetsar än 3 finns inte, då får man använda fasta kablar. Jag köpte en lång rundsticka i 2.5 inför att jag skulle börja med tröjan, men tänkte inte på att jag behövde en 2.5:a med kortare kabel till ärmarna och en 2.0:a till halsringningen.

Det var bara att klicka hem ett par nya stickor från nätet och beväpna sig med tålamod. Om posten sköter sig, borde jag ha dem senast på torsdag.

Så här ser tröjan ut just nu. Jag tror att den kommer att bli riktigt bra. Och jag älskar garnet, Karin Öbergs Kalinka i lin- och ullblandning.


1 kommentar:

AnJa sa...

Å så fin den ser ut! Och vilken vacker färg!