tisdag 10 juli 2018

Charmigt från Skänninge

Idag tog jag mig en tur till Skänninge, målet var deras utmärkta second-handaffär. Egentligen hade jag tänkt hänga på låset vid tio och vara hemma i tid till middag. Men så kom jag iväg lite senare än tänkt och när jag var klar, började jag känna mig lite sugen. Så då åkte jag in till centrum för att ta en fika. Och då var jag tvungen att slinka in i saluhallen. Där hittade jag till min glädje en fantastiskt charmig burk med rökt paprika. Det är en krydda jag upptäckt ganska nyligen och min börjar vara på upphällningen. Så då blev det ett litet inköp.


När jag nu ändå inte hann hem till maten, var det lika bra att ta dagen för sig. Så på hemvägen tog jag svängen om Vadstena, där Adolfsnäs Handelsträdgård har 50 - 70 % rabatt på växterna, eftersom de stänger för säsongen om några dagar. Och sedan tittade jag in i enklädbutik som lockat mig länge, men det skriver jag mer om en annan dag.

Så det som skulle bli en snabb tur utvecklade sig till en heldagsutflykt, klockan var halv fyra innan jag var hemma. Så skulle det ju inte bli, jag hade saker att göra i trädgården men det orkar jag inte riktigt med. Jag får ta det i morgon i stället.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Ibland får det bli som det blir, låter som en trevlig dag! Fin burk, jag hade nog köpt den oavsett innehåll!