söndag 22 juli 2018

Utställning

Östergötlands Ullspinneri har som vanligt en sommarutställning. I år är det en repris av Britt-Marie Christofferssons utställning "Gamla mönster, nya tröjor" från 1985. Jag har hört talas om den och varit nyfiken på den eftersom jag tyckte mycket om hennes utställning "Brodera på stickat" förra året. Så när föräldrarna var hos mig häromsistens, tog jag med mig mamma dit, medan pappa ägnade sig åt att måla mitt hus. Olika falla ödets lotter. 😉

Det var en fin utställning, väl värd ett besök. Korten är inte av proffskvalité direkt, men ni ska i alla fall få se några av dem.













2 kommentarer:

AnJa sa...

Kan tänka mig att det var en mycket intressant utställning. Vilka vackra alster du visar!

Cecilia sa...

Så mycket fantastiskt vackert stickat! Skulle gärna vara den stolta ägaren till ett par av de där koftorna...
Trevligt att komma hem till nymålat, jag ogillar skarpt att måla!