fredag 27 juli 2018

Desperata åtgärder

Igår kväll plockade jag fram gästsängen och bäddade i hallen under den ljuvliga pumpen. Tänker sova där i natt också. Det är lite bökigt att ta sig till dörren, men jag orkar inte flytta sängen, så jag får klättra.


Efter att ha vattnat grönsaker och dödat sju mördarsniglar som funnit en tillflykt i skuggan under squashen, åkte jag in till Vadstena för att uträtta några ärenden. Jag passade på att tillbringa ett par timmar i skuggan under ett träd vid stranden.





Sedan fick jag huvudvärk, åkte hem, duschade, slocknade på sängen i hallen och vaknade efter ett par timmar med huvudvärken borta. Men det är varken läge att gå ut eller att ha fönstren öppna. Tillstängt och neddragna persienner är vad som gäller. Jag som nästan alltid är ute på sommaren.

I morse lovade SMHI att morgondagen ska bli varm, men bjuda på regn, åska och - snöbyar!  😲 Någon måste ha snurrat till det i värmen. Nu är både snön och åskan inaktuellt, och regnmängderna har minskat avsevärt. Ack ja! Men jag slipper skotta i alla fall...





2 kommentarer:

fale artut sa...

Men kära nån, så extrem sommar. Ja, du gör det bra tycker jag!

AnJa sa...

Vädret är ju helt bort i tok. Man sitter och flämtar hela dagarna och orkar inte röra sig. Smart att flytta sängen! Och fina sommarbilder du bjuder på!