söndag 15 juli 2018

Ouppfostrad fågel

I morse när jag stod på trappan och just satte nyckeln i låset för att åka till mässan, lyfte en flock gäss från åkern närmast mig och lågflög över huset. En av dem bestämde sig för att använd mitt huvud som toalett. Det var bara att rusa in, tvätta håret i expressfart och slänga sig i bilen. Tur att jag oftast är ute i god tid, nu hann jag fram med fem minuter till godo. 

Systern som var dörrvakt för dagen fick sig ett gott skratt, när hon påpekade att jag inte var så tidig som jag brukar och jag berättade varför. Det är ju fint när man kan glädja sina medmänniskor. 😉

Min dator är fortsatt slö och att redigera bilder tar femtioelva evigheter. Därför ar det lite mer stilla här än vanligt. Men en vacker dag är jag nog så irriterad att jag orkar ta tag i saken.

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Ja, hur stor är sannolikheten för en sådan träff? Inte särskilt roligt när det händer!

Cecilia sa...

Men...så såg det inte ut när jag läste förra gången? Väl?

KataM sa...

Cecilia: När du läste först, var nog hela texten liten. Jag hade väl lyckats välja liten text, sånt händer ibland. Det skumma är att jag inte kan förstora alltihop. Kanske datorn har fått värmeslag. ;-)