lördag 19 januari 2019

En erfarenhet rikare

När Gregorianska kören fick ändrad övningstid efter sommaren funkade det inte så bra för mig längre, så jag fick tyvärr sluta. Men vår ledare frågade om jag ändå inte ville vara med vid en TV-inspelning den här helgen. Det spelas in in dagarna två och det hela ska sedan klippas ihop till fyra TV-gudstjänster. I morgon funkar inte för mig, men idag när det var inspelningar av körer och musiker utan församling, gick det bra.

Det var roligt att få se hur en TV-inspelning går till, för det har jag aldrig varit med på tidigare. Tre ganska korta sånger skulle vi spela in. Med uppsjungning, väntetid, repetitioner och omtag höll vi på i drygt två timmar. Det var nyttigt att få se hur mycket tid det kan ligga bakom bara några minuters sändningstid.

Fast jag är inte riktigt bekväm med tanken att jag kommer att synas i rutan framöver. Får nog ha skämskudden beredd bredvid mig om jag alls vågar titta. ;-) Jag förstår inte alls alla dem som så gärna vill synas i TV.

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Spännande! När går programmen? Måste ju se och höra!

KataM sa...

Det blir några söndagar i februari och mars, har dem inte i huvudet. Men håll utkik efter gudstjänster från klosterkyrkan i Vadstena i Svt, så hittar du dem.

fale artut sa...

Så häftigt, men jag förstår dina tankar..

AnJa sa...

Men så spännande! Nu måste du ju hålla oss kära bloggvänner uppdaterade var vi kan hitta dig!