tisdag 8 januari 2019

Hejsan!

Det var ett tag sedan sist. Jag har varit hos mina föräldrar några dagar och då blev det inget bloggat. När jag sedan väl kom hem fick jag migrän och var helt utslagen ett dygn och dagen efter hade jag varken ork eller lust för något bloggande. Men nu är jag på gång igen och hoppas att det ska bli lite mer regelbundna inlägg framöver.

Jag måste visa den fantastisk orkidén mamma köpte före jul. Helt makalöst vacker är den!


För rätt många år sedan nu, byggde mina föräldrar ett inglasat uterum som är helt fantastiskt. Det kom att hamna alldeles intill ett äppelträd och dessutom i höjd med det, så här har man verkligen närkontakt med fåglarna som kommer och äter av maten de hänger ut. Det är roligt att kunna se dem på så nära håll, hos mig är avståndet lite större.


2 kommentarer:

Cecilia sa...

Jobbigt med migränen, hoppas att du känner dig riktigt bra snart!
Orkidéer är fantastisk! Vi har en likadan om blommat om, dock inte lika storartat.

AnJa sa...

Vilken otrolig orkidée! själv har jag lyckats ta död på alla utom en...
Hörde om migrän igår. Måste vara fruktansvärt att vara drabbat av det! Önskar dig snar bättring!