måndag 25 februari 2019

Ateljén är som ny

Nu har jag så gott som uppnått ett delmål i mitt projekt för 2019. Jag är inte helt klar än, men på det stor hela taget är ateljén rensad och städad. Alla saker som legat på arbetsbordet i väntan på att åtgärdas har nu fått flytta in i de skåp som fått plats över när jag rensat ut saker.

Symaskinsbordet vid sidan om var också rätt överöst med grejer, mest småpryttlar som blivit liggande i väntan på att få komma till sina rätta platser. Skåpet som står på det ska upp på väggen med tiden, men först ska färgen putsas bort, så att det återfår sin ursprungliga trävita färg. Jag har börjat gå över det med sandpapper, men det kommer att ta sin tid och det får ske dagar när det går bra att vara utomhus, för det dammar något förskräckligt.




2 kommentarer:

Cecilia sa...

Så fint och trevligt! Inspirerande med ordning, tycker jag.
Jag köpte en liten slipmaskin när jag gjorde iordning pallarna. Lite bullrigt, vibrerande och trist men effektivt...

KataM sa...

Cecilia: Snuddade vid tanken på att låna pappas slipmaskin. Men dels har jag svårt för buller, dels var jag dum nog att måla inuti skåpet och jag tror inte att en maskin kommer åt särskilt bra där. Så det blir nog till att göra det med handkraft.