onsdag 27 februari 2019

Solig morgon

Idag tog jag en promenad redan vid halvniotiden. Det var bara knappt fem grader och blåste lite snålt. Men det fanns en värme i solen, himlen var klarblå ovan ett tunt soldis, fåglarna kvittrade och alla de höstsådda åkrarna var vackert vårgröna. Ibland önskar jag verkligen att det fanns någonstans att sätta sig på min lilla promenadrunda, då skulle jag ha tagit med mig lite kaffe att dricka medan jag njöt av de första riktiga vårkänslorna.




När jag gick förbi huset där trähantverkarna jag mötte på kyndelsmässomarknaden bor, tog jag kort på deras vackra fönster med karvsnitt ovanför. Det har jag velat göra så länge, men jag tycker inte att man kan fota främmande människors hus bara så där. Därför nämnde jag det för dem i hopp om att de skulle ge mig klartecken, och det gjorde de. 

Jag tycker att det är så fint, och njuter av det varje gång jag går förbi.





1 kommentar:

AnJa sa...

Så vackert alltihop! Ja tänk även här har solen börjat värma!