tisdag 5 mars 2019

Efterlängtad lösning på vardagsirritation

Jag har en uppsättning Margaretheskålar med lock som jag använder ofta, ofta. Locken är toppen när de används, men jag har inte kommit på något bra sätt att förvara dem. De har stått lösa vid sidan på hyllan ovanför skålarna och hållits något sånär på plats av sakerna närmast intill. Men så fort jag behövt använda någon av dem, har locken så klart ramlat.

Nu kom jag till just det skåpet i min utrensningsrunda och började fundera över en bättre lösning. När jag surfat runt efter bra organiseringstips, har jag sett människor använda tidskriftssamlare på de mest finurliga sätt och det gav mig en idé. Jag tog en titt på vad jag hade att arbeta med och där fanns en gammal tidskriftssamlare från Ikea som borde kunna duga. Den var lite för hög, så jag fick såga av den, men sedan blev den perfekt.

Så nu slipper jag irritera mig på bråkande lock i fortsättningen.




4 kommentarer:

fale artut sa...

Listigt! Och inspirerande!

Amarga sa...

Genialiskt!

Cecilia sa...

Åh, perfekt!Till och med snygg!

AnJa sa...

Så smart! Jag är en sån som aldrig hittar rätt lock till rätt burk.