måndag 11 mars 2019

Växter till nytta och lyst

Mina tomatplantor har blivit långa och rangliga, trots tilläggsbelysning. Men med just tomater är det ingen fara. Eftersom de är ena riktiga hejare på att bilda rötter längs stammen, kan man helt enkelt plantera dem djupt vid omskolning. Så det har jag ägnat mig åt idag. Piplök och rosenstav fick också större krukor, när jag ändå var i farten. Och så nematodvattnade jag mot sorgmyggor, för nu börjar de bli lite väl många.



När jag gick runt med vattenkannan, fick jag se att en passionsblomma slagit ut. Jag har tittat till den då och då, för att kanske få chansen att iaktta skeendet, men den här gången hann jag alltså inte med. Nåja, den har många knoppar, så jag ska nog få till det.




1 kommentar:

AnJa sa...

Så vacker passionsblomman var! Här har det åxå planterats om lite idag. Jag vågade inte vänta.