onsdag 6 mars 2019

Värre innan det blir bättre

I ateljén ligger just nu en hög väskor och ser apskit ut, som det heter i vår familj. Några har jag rensat ut, men de flesta av dem fick jag av mamma och pappa som rensat hemmavid och skulle göra sig av med dem. Jag bad om att få ta hand om dem istället, för att fylla dem med sådant jag ska skänka till loppisar. Mycket bättre än att ta till en massa plastpåsar eller vara tvungen att skaffa kartonger.

Det är lite småtrist att det ser ut så, när jag nu hade gjort så fint, men när man gör en ordentlig utrensing går det inte att komma ifrån att det blir värre innan det blir bättre.




2 kommentarer:

AnJa sa...

Som sagt! Det blir alltid värre innan det blir bättre. Vårt pannrum är ett exempel på det :-). Men så smart att stuva saker du ska skänka i en väska som du även skänker! Det kallar jag klimatsmart.

Cecilia sa...

Så avundsjuk på dig som tagit tag i det där! Så bra det kommer att bli, härda ut, kämpa på, vila mitt i röran och fall inte för frestelsen att stuva undan in i röjda förråd...:-)