måndag 18 mars 2019

Sorterar, sorterar, sorterar

Jag rensar och sorterar inte i någon särskild ordning, utan tar det lite som lusten faller på. Härom dagen föll min blick på ett par lådor med brev som jag bestämde mig för att ta mig an.

En del var redan snyggt lagda i buntar, men andra låg bara huller om buller. Så första momentet blev att lägga alla brev i högar. Det tog stora delar av vardagsrummet i anspråk.



Sedan lade jag varje hög i ett eller flera kuvert som jag namngav antingen efter avsändare eller utifrån en särskild händelse. Därefter fick de flytta tillbaka till lådorna igen. De är precis höga nog för att kunna ställa kuverten på högkant, upptäckte jag till min förtjusning.


Så småningom ska jag sortera breven i varje kuvert i datumordning, men det får bero för tillfället. När jag gör det vill jag ha tid att läsa igenom alla brev också. Det kanske kan bli ett lagom arbete sommardagar på terrassen.


1 kommentar:

AnJa sa...

Oj vad du jobbar på! Jag är djupt imponerad!