söndag 10 mars 2019

Konstig söndag. Snufs och snörvel!

I torsdags blev jag förkyld. I går kände jag mig mycket bättre och på kvällen tänkte jag att efter en natts sömn skulle jag nog vara helt återställd.

Pyttsan! Det blev de eländiga virusen som återhämtade sig under natten, så nu mår jag sämre igen. Det är inte jättesynd om mig, det är en vanlig, hederlig bondförkylning, bara. Men jag fick inse att det nog inte vore en bra idé att åka till mässan, varken för min eller de andras skull. Man behöver ju inte smitta ner folk i onödan.

Så, för en gångs skull inget kyrkbesök en söndag. Läser och ser lite på TV, orkar inte så mycket mer. Men så kan det ju också få vara ibland.

Hoppas ni andra är friska och krya!

1 kommentar:

AnJa sa...

Vi har åxå haft en enveten förkylning, Gubben mer än jag. Krya på dig!