onsdag 12 september 2018

Arbetet i örtagården fortsätter

Idag till sist började jag plantera i örtagården. Det är mycket kvar än, men jag börjar i alla fall ana hur det kommer att se ut när det blir klart.

Jag har funderat mycket på hur jag skulle märka upp rutorna, etiketter i plast känns inte så kul och de i trä lever inte längre än en säsong. Ett tag var jag inne på att köpa gamla skedar på loppis och stansa dem. Men stansar kostar en slant och det verkar vara rätt mycket jobb med det. Sedan fick jag se en blid där någon helt enkelt skrivit med en vattenfast tuschpenna på stenar. Nästan gratis och snabbt och enkelt att göra, så den varianten fick det bli.



Nu ska jag plantera och så färdigt i rutorna, sedan kan jag fylla på med jord runtom och så gräs. Det går ju inte att göra så länge man springer omkring där.

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Det blir fint med stenarna! Och hela örtagården, den kan du verkligen vara stolt över!

AnJa sa...

Men du! Så roligt att se det börja ta form. Och vilken fin idé med stenarna! Lackar du över texten eller kommer det att hålla ändå tror du?

KataM sa...

AnJa: Ingen lack. Det är en speciell tuschpenna just för utomhusbruk, så jag tror att det kommer att fungera. Annars får jag väl göra om det.