lördag 29 september 2018

Nu haver jag handlat

Min favoritshop på nätet är nog Wexthuset. De har så mycket bra saker för odling där, som jag aldrig skulle få tag på annars.

Igår hämtade jag ett paket från dem. Det innehöll:

Växtlampan Orion. Den fästs med en klämma, så man behöver inte skruva och ha sig för att använda den. Den är så liten och lätt att den går att sätta på en blompinne av kraftigare sort, det har jag gjort i min basilika.

Den innehåller både rött, blått och vitt ljus och man kan skifta mellan dem enskilt eller i kombination. Det lär vara så att olika ljus är bäst beroende på om man vill att växter ska dra iväg på höjden, eller hålla sig låga och bli mer knubbiga. Hur mycket sanning det ligger i det, vet jag inte, men det kanske jag blir varse.



En hällpip med handtag och ett sprejmunstycke för PET-flaskor. Inte supernödvändigt, men praktiskt och de kostade inte så mycket.


Och så vad som visade sig vara min bästa ogräsrensate hittills. Ett tjockt och bra handtag och en böj på själva järnet som gör att man får kraft att komma ned ordentligt i backen och liksom lyfta ogräset underifrån. Jag är så glad att jag upptäckte den, den kommer att underlätta arbetet ordentligt.


Ett bra paket, med andra ord. 



2 kommentarer:

Cecilia sa...

Växtlampa gjorde stor skillnad i mitt odlande, din nya är både nätt och snygg!

AnJa sa...

Vilka fina inköp! Ogräsrensaren ser toppen ut. Och smart med tillbehören till PET-flaskor!