söndag 30 september 2018

Kockums

Minns ni hinken och handfatet från Kockums som jag köpte i somras? Ända sedan jag var barn har jag tyckt så mycket om deras emaljerade produkter och jag tänkte då i somras att det är bra synd att de inte tillverkas längre.

Så gissa om mina ögon blev stora i går, när jag klev in i en av mina favoritaffärer i Vadstena och hittade en hel hylla med sprillas nya emaljsaker från just Kockums.

När jag kom hem googlade jag och då visar det sig att de precis tagit upp tillverkningen igen, den här gången med ett större utbud av färger. Här finns deras hemsida.

Jag är kär! Allra mest i den lite bulliga grytan och den kombinerade ånginsatsen/durkslaget som passar till den. De är alldeles, alldeles ljuvliga. Jag kanske skulle ta och lätta lite på plånboken, jag har faktiskt presentpengar att ta av...






2 kommentarer:

AnJa sa...

Åh! Jag är åxå väldigt förtjust i kockums emaljerade. Jag har några gamla saker i den gula färgen och ett tvättfat med kanna i rött. Men det var härliga priser åxå! Tror jag fortsätter leta på loppisar. Men har man presentpengar är det verkligen rätt saker att handla.

Cecilia sa...

I min barndom fanns några Kockumsprodukter i hemmet, ett handfat och en röd kaffekalas. Bulliga grytan är alldeles ljuvlig!