söndag 2 september 2018

Karaktärslös

Första helgen i september sedan många år tillbaka pågår något som heter Östgötadagarna. Det är butiker, hembygdsgårdar, kyrkor, restauranger, caféer, handelsträdgårdar, lantbruk, med mera i hela Östergötland som har öppet. Specialaktiviteter pågår också, som mindre marknader med lokalt producerad mat och hantverk. Det är rätt mysigt att åka runt till ett par ställen om vädret är lämpligt.

Jag tog mig en liten tur i går, först till en minimarknad bara någon halvmil bort. Där bevisade jag för mig själv att jag helt saknar karaktär, genom att bryta mot mitt köpstopp på garn. Jag tog mig igenom hantverksdagarna i Hunnevad för tre veckor sedan med den äran, men nu gick det inte längre. Det var Rowans creative linen, som låg där och såg förföriskt ut. En av mina favorittröjor stickade jag i det garnet för några år sedan. Då kostade det 110 kronor hektot, nu är det uppe i drygt 130. Så när prislappen visade på 40 kronor, kunde jag inte stå emot.

Anledningen till det facila priset var att "min" gamla garnbutik som lade ned för några år sedan, men har fortsatt att sälja ut sitt lager på marknader, nu slår igen helt och hållet och vill göra sig av med så mycket som möjligt. Det fanns inte så många härvor av varje färg, men jag plockade ihop några som fungerar fint ihop. På vilket sätt jag ska kombinera dem får jag nog fundera på ett tag.






3 kommentarer:

Cecilia sa...

Men det var inte karaktärlöst, det var klokt! Ett fynd!

fale artut sa...

Det var ett klokt inköp tycker jag, som gillar lin och naturmaterial. Nog får du ihop något bra, det är jag säker på.

AnJa sa...

Kan aldrig vara karaktärslöst att köpa vackert garn till bra pris!