fredag 31 augusti 2018

Äppel päppel

Jag har inga äppelträd på min tomt, så när Syster Yster var här förra helgen, bad jag henne att ta med några stycken.

nu har jag skivat de finaste av dem och lagt på torken. Jag brukar inte torka frukt, äter inte så mycket sådant. Men i år när äppelskörden är så stor, känns det som en vettig sak att göra. Så klart ska jag frysa in klyftor också. Det blir gott till äppelpaj i vinter.



I dag verkar det bli dagsregn. Det är rätt skönt, faktiskt. Förutom att regnet behövs, så kan det vara skönt att lulla omkring inne och styra med småsaker.




3 kommentarer:

fale artut sa...

Så härligt!

AnJa sa...

Vi är dåliga på att göra saker av äpplen utom att äta färska. Har äppelmos i frysen från förra och förrförra året. Sitter i fjällen med alldeles för fint väder för att det ska nappa. Skicka hit lite regn!

Cecilia sa...

Jag torkade ett äpple, det blev väldans bra! Men så är jag äppeltok, vi köpte nästan vårt fjärde träd idag!