måndag 6 augusti 2018

Ska det kanske lyckas trots allt?

När jag sådde meloner i våras, trodde jag inte att det skulle bli någon frukt. Och fram till i förra veckan, såg jag inte skymten av någon frukt. Men så bestämde jag mig för att rensa i de långa rankorna och hittade några meloner i vardande.

Vad gäller bladmassan, har den i växthuset sedan länge tagit ledningen. Det var när den började fylla hela golvet, klättra upp i tomatplantorna, och krypa ut genom dörren som jag insåg att en rensning var av nöden. Däremot är de små frukter den har knappt värda att nämna.




Den på terrassen är också stor, men inte så vidlyftig. Däremot är det den som har flest frukter på gång. Den största av dem är nog den enda jag på allvar vågar hoppas faktiskt ska hinna mogna.


Plantan på odlingslimpan är klenast, men har ändå en frukt på gång som jag kanske, kanske vågar hoppas på.






1 kommentar:

AnJa sa...

Så spännande! Efter den här sommaren är jag sugen på att prova andra saker att odla än de jag brukar. Sallad och ruccola går bort. Sockerärt likaså tror jag.